Gol Cantik Kompany Kembalikan Man City ke Puncak Liga

Manchester City selangkan menuju gelaran juara setelah berjaya menumbangkan Leicester City dengan kemenangan tipis 1-0 dilaman sendiri.

Serangan tanpa henti dilakukan Raheem Sterling pada minit babak pertama ke pertahanan Leicester namun belum ada peluang menghasilkan gol.

Memasuki minit ke-32, City hampir saja unggul ketika bola hasil sepak cantik Sergio Aguero. Namun bola berjaya ditepis Schmeichel dari menerjah gawang.

City mengandakan serangan ke gawang Leicester, namun tiada gol yang tercipta hingga tamat babak pertama.

Kembali separuh masa ke dua, City terus mendominasikan perlawanan dan masih buntu untuk menghasilkan gol. Keadaan ini telah membuat Pep Guardiola melakukan perubahan dengan memasukkan Leroy Sane untuk menggantikan Phil Foden.

Ilkay Gundogan memperoleh peluang ke emas untuk membawa City memimpin perlawanan namun sepakan kuat dari luar kotak penalti tidak menepati sasaran.

City akhirnya memecah kebuntuan hasil dari gol cantik Kompany pada minit ke-70. Sepakan kencang yang dilepaskan dari jarak 25 meter gagal diselamatkan Schmeichel.

Iheanacho pun mendapat peluang emas untuk menyamakan kedudukan dalam minit ke-87, sayang percubaannya jauh dari sasaran. Jaringan 1-0 untuk kemenangan City bertahan hingga tamat masa perlawanan.

https://youtu.be/_p1mkKCpdeo

-wiraalam-SA

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out /  Change )

Google photo

You are commenting using your Google account. Log Out /  Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out /  Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out /  Change )

Connecting to %s